מעבדות/מערכות בקרת אקלים mesocosm חיצוניות ופנימיות

מעבדות/מערכות בקרת אקלים mesocosm חיצוניות ופנימיות

באתר המכון קיים שטח חיצוני של 300 מ"ר הכולל מיכלי גידול ימיים בקנה מידה גדול ושטח פנימי של 40 מ"ר בו קיימים אקוואריומים ומיכלים בנפחים שונים ומסוקוסמוסים למגוון צרכים. במערכים אלו ניתן לבצע מניפולציות של טמפרטורה, תאורה ו-pH. בנוסף, קיימת מערכת התפלה ניסיונית ייחודית להדמיה של תנאים שונים (Temp., pH , מניפולציה של אור, מליחות וכו') של דגים/אצות/אלמוגים.

חלק מהמערכות תוכננו במיוחד כדי לבדוק את השפעות שינויי האקלים על אורגניזם ימיים שונים וחברות שונות. לכל המיכלים במתקן קיימת אספקה של מי ים טריים הנשאבים מהים בצמוד למכון.

 

מערך פנימי

שטח פנימי עם 12 מיכלי מזוקוסמוס חיצוניים למגוון צרכים, למשל, מניפולציה של טמפרטורה ו-pH, ומערכת התפלה ניסיונית ייחודית, להדמיה של תנאים שונים. המערכת מתאימה לניסויים על דגים, אצות, אלמוגים ועוד.

 

מערך חיצוני

  • 20 מיכלים חיצוניים גדולים למגוון צרכים למניפולציה של טמפרטורה ו-pH, אור, מליחות ועוד. מאפשרים ניסויים בהם אותן מניפולציות מתבצעות על דגים, אצות ואלמוגים. כמו כן, ניתן לבצע במיכלים ניסויים על חברות שלמות תוך שימוש במספר רב של אורגניזם שונים החיים בבית גידול (habitat) מסוים.
  • 12 אקוואריומים למגוון צרכים למניפולציה של טמפרטורה ו-pH, אור, ומליחות. מאפשרים ניסויים בהם אותן מניפולציות מתבצעות על דגים, אצות, ואלמוגים.